(Mul ei ny kauheesti oo aikaa eikä varsinkaan virtaa, joten iha pikaseen vaan kirijoottelen näitä löytöjäni)

 

Mene Wikipedian sivulle ja etsi syntymäpäiväsi. Etsi kolme tapahtumaa, syntymää ja kuolemaa, jotka tapahtuivat ko päivänä sekä kaikki ko päivän juhlapyhät. Tämän jälkeen haasta kaksi ystävääsi samaan hommaan.

Tapahtumat

1891 James Naismith esitti koripallon ensimmäisen version (mä oonki aina tykänny koripallosta)

1939 Elokuva Tuulen viemää sai ensi-iltansa (ja tää on yks romanttisimmista elokuvista <3)

1965 Elokuva The Sound of Music julkaistiin (TÄÄ ON MUN EHDOTON LEMPPARI)

Syntymät

37 Neron Rooman keisari (eikös se ollu vähä niinku hullu...niinku mäki?)

1861 Per Evind Svinhuvud (mä oon aina tykänny sedän sukunimestä)

1945 Don Johnson (miami vice OLI vaan nii hyvä)

Kuolemat

1263 Haakon IV Haakoninpoika Norjan kuningas (mä oonki aina tuntenu vetoa kuninkaallisiin)

1890 Istuva Härkä Sioux-intiaanipäällikkö (OLIKO SELLANEN OIKEASTI OLEMASSA??)

1966 Walt Disney (suuri suuri legenda, joten jatkossa en juhlikaan syntympäivääni vaan Waltin päivää)

Mää haastan Myyryläisen ja Rokkiböönan