MÄ olen kaikkeen syypää!

Mä olen syypää työkaverini käyttäytymiseen!

Mä olen syypää siihen, että töissä on huono ilmapiiri!

Mä olen syypää siihen, että äidin kanssa ei suju!

Mä olen syypää siihen, että veljen vaimo ei halua olla kovasti tekemisissä meidän kanssa!

Mä olen syypää siihen, että mulla on kokoajan kiire!

Mä olen syypää siihen, että me ei raskauduta!

Mä olen syypää siihen, että meidän koti on ku kaatopaikka!

Mä olen syypää siihen, että meidän koirat saattaa kusasta lattialle!

Mä olen syypää siihen, että auto on rikki!

Mä olen syypää siihen, että työt on rästissä!

Mä olen syypää siihen, että mä olen läski!

Mä olen syypää siihen, että mun karkkilakko loppu!

Mä olen syypää siihen, että meidän vaatteet on värjääntyny pesussa!

Mä olen syypää kaikkeen!

Ku KAIKKI asiat mitkä mua riepoo, ni mähän olen kaikkien niitten pahan alku ja juuri, sillä MÄ voisin TEHDÄ asioille jotain, että tilanne muuttuis!

Nyt mä päätän:

MÄ muutan ajattelutapaa!

Mä käyttäydyn työkaveria kohtaan hyvin! (kestän KAIKEn mitä sieltä suunnalta tulee, ja hymyilen)

Mä alan työpaikan ilopilleriks! (en näytä tunteitani yhtään, mutta olen kokoajan iloinen ja kestän kaiken mitä mulle suunnataan)

Mä alan nuoleskelemaan äitiä ja olen jatkuvasti iloinen! (ja kestän kaiken mitä sieltä suunnalta tulee, ja hymyilen!)

Mä muutan suhtautumistapaa ja tyrkytän itteemme kyläilemään kokoajan ja kutsun niitä jatkuvasti meille, olen iloinen ja hymyilen! (ja kestän kaiken mitä sieltä suunnalta tulee, ja hymyilen!)

Mä teen aikataulutuksen paperille, missä luettelen mitä on tekemättä ja teen niitä sitten pois! (istun siis jälleen 14 tuntisia työpäiviä enkä vietä yksityiselämää lainkaan - jaah sillähän pääsee siitä, ettei tartte olla sosiaalinen!!!)

Mä unohdan nyt koko lasten teon ja lopetan eka IVF:n jälkeen hoidot! (sillä mä EN UNOHDA, mä EN LAKKAA YRITTÄMÄSTÄ, mä STRESSAAN. nyt siis UNOHDAN, LAKKAAN YRITTÄMÄSTÄ ja LOPETAN STRESSAAMISEN - sit kaikki muukin lupaamani on helpompi pitää)

Mä alan siivoomaan iha hulluna ja jatkuvasti! (enkä ehdi töihin enkä olemaan sosiaalinen)

Mä vien koiria ihan jatkuvasti lenkille! (enkä ehdi töihin, enkä olemaan sosiaalinen, enkä siivoamaan, enkä yrittämään lasta)

Mä en enää koskaan koskekaan autoon! (mä kävelen jokapaikkaan, siinähän myös laihtuu)

Mä TODELLAKIN TEEN sen listan! (samalla ku ulkoilutan koiria ja siivoan ja teen töitä ja oon sosiaalinen ja kävelen jokapaikkaan)

Mä teen kaiken mitä olen tähän asti luvannu, ni eiköhä siinä laihdu (ku ei ehdi tekeen muuta ku töitä, siivoamista, koirien ulkoiluttamista, olla sosiaalinen, tekeen tekemättömien töiden listoja, purkaa tekemättömien töiden listaa)

Mä syön nyt hyvällä omallatunnolla karkkia! (kuluuhan niitten energia ku toteuttaa näitä lupauksia)

Mä alan lajitteleen pyykit tosi tarkkaan, ja pesen sit vaik vajaita koneita! (kait tän voi laskee siihen siivoamis-kategoriaan, ni ei kategoriat kasva liian isoiks)

Mä muutan ajattelutapaa!!! Musta tulee enkeli, joka kestän kaiken ja siedän kaiken ja selviydyn kaikesta ja olen AINA positiivinen ja hyvällä tuulella! Eiköhä sit muittenki oo hyvä olla!