Nyt mä sen sitte tein, ja lainasin kirjastosa unikirjan. Itseasiassa lainasin useammankin, mutta kaikkia selatessani, totesin, että Kariston Suuri Unikirja on monipuolisin =P (tai ehkä siinä oli mulle sopivimmat tulkinnat)

Mä kirjotan tähän nyt niistä mun vakiunimiljöistäni, että mitä ne tarkottaa:

KAUPUNKI: kaupunki symboloi ulkopuolista maailmaa, yhteistä sosiaalista ympäristöä. Vieraassa kaupungissa kulkeminen ennustaa muutoksia nykyiseen elämääsi. Jos tutustut kaupunkiin rohkeasti ja avoimella mielellä, olet ennakkoluuloton ja kykenet pelotta kohtaamaan uudet ongelmat. Jos kaupunki tuntuu ahdistavalta tai kauhistuttaa sinua, muutos merkitsee hankaluuksia. Jos kaupunki on tuttu, vietät turvattua elämää etkä niinkään välitä suurista muutoksista - pikemminkin välttelet niitä.

Mähä olen aina vähän väliä siellä kaupunkimiljöössä, jossa on paljon teitä ja paljon erilaisia kaupunkiin sisääntuloaukkoja, ja iso aukea jossa on vanhoja upeita rakennuksia ja isot portaat ja ahtaita pikkukatuja ja urheilukenttä keskeisellä sijainnilla. Ja mä olen siellä AINA nimenomaan katselemassa ja tutustumassa, joten mää kykenen kohtaamaan pelotta uudet ongelmat. Ja se on kyllä totta, en mä pelkää tulevaisuutta enkä mieti tulevia ongelmia. Ja voitaisiinko olettaa, että kaupunki on jo unessa tuttu (koskaan en ole sitä live-elämässä nähnyt), joten mä en välitä suurista muutoksista vaan pikemminkin välttelen niitä - ja se on totta! mä en JAKSA muutoksia! tässä muuttumattomassakin arjessa on jo niin paljon jaksamista, että please, ei muutoksia!

Toinen kaupunkimiljööhän on se sellainen, missä on kolme kerrostaloa perätyste, vierellä menee puiden ja lamppujen reunustama kävelytie - joskus menen kävelytietä pitkin, joskus talojen läpi ja joskus olen talon sisällä jossain asunnossa. Mitä lie sitte tarkottaa. Ehkä samaa ku toi ylempi, eli mä olen tutustumassa paikkoihin ja viihdyn siellä...

LAIVA: laiva kuvastaa kulkua elämän merellä tyveine ja myrskyisine tuokioineen. Jos olet laivan kapteeni, se on erittäin hyvä merkki, koska itse määräät elämäsi suunnasta. Jos laiva on hyväkuntoinen, mahdollisuutesi päästä määränpäähäsi ovat erinomaiset. Vuotava laiva viittaa energian kulumiseen ja purjehtimisen hankaluuksiin, eli siis vaarat uhkaavat elämääsi. Suotuisat sääolosuhteet jouduttavat matkaasi. Myrskyssä koet vastoinkäymisiä. Laivasta ei kannata myöhästyä. Silloin et pääse ainakaan heti tavoitteeseesi. Matkasi voi olla jopa turha.

Mähän olen usein laivassa, jossa kulku kerroksesta toiseen onnistuu vain toisesta päästä laivaa. Koskaan en ole ollut kapteeni, joskus olen iha vaa riviristeilijä, joskus jossain seminaarissa joskus vain matkalla niin kuin junalla ja joskus vain shoppailemassa. Hyväkuntoinen se laiva on AINA! se on UPEA risteilyalus ja henkilökunta on oikein timmiä. Ei ole ollut vuotoja eikä myrskyjä, mutta joskus olen ollut kannella laivan peräpäässä ja katsonut laidalta alas niitä kammottavia pyörteitä ja pärskeitä, mitä laiva liikkuessaan aiheuttaa. Joskus olen menossa laivaan ja laiva on jo irtautunut laiturista, mutta pientä siltaa pitkin ehtii vielä mukaan. Silta on tosi kapee ja siinä pysyminen vaatii tasapainoa. Eli diipa daapa. Mä EHKÄ saavutan määränpääni - EHKÄ en!

 

TALO: Talo on kuva ihmisen elämästä. Jos se on siisti ja mieluinen, suhteesi itseesi on kunnossa. Jos se on likainen ja ränsistynyt, olet pettynyt elämääsi. Talon huoneet kuvastavat elämän eri puolia ja asenteita: Makuuhuone kertoo elämän intiimeistä asioista. Keittiössä on lämpöä ja turvallisuutta. Olohuone on seurustelun keskus. Kellari viittaa piilotajuntaan kaikkine sinne varastoituine tavaroineen. Ullakko sijaitsee talon yläkerrassa ja se on pään, henkisyyden ja aivotoiminnan vertauskuva. Talon rakentaminen unessa enteilee vaurautta ja avio-onnea. Jos talo syttyy unessa tuleen se merkitsee riitoja ja vaikeuksia tunne-elämässä.

Talounen olen nähnyt kerran. Eka pääsin vain verannalle, mutten sisälle, ja seuraavassa unessa pääsin taloon sisälle, ku mun piti nimenomaan mennä katsomaan, että millaista sisällä on. Vyöhyketerapeuttini kehotti mua pyrkimään takas taloon, sillä huoneiden kunto kertoo elämästäni: Ja niinhän tämäkin määritelmä sanoo. Pääsin vain olohuoneeseen - eli seurustelun keskukseen. Siellähän oli vähän ränsistynyttä ja vain muutama vanha huonekalu. Tarkottanee sitten varmasti sitä, että mulla on samana pysyvä sosiaalinen piiri ja tärkeimpänä on pari vanhaa ystävää =) Ja niinhän se on! mä en enää jaksa luoda uutta sosiaalista verkostoa! enkä laajentaa vanhaa! mulle riittää ERITTÄIN hyvin ne ystävät, joita olen tähän mennessä saanut. Muihin huoneisiin en päässyt katsomaan, joten niitä en analysoi =)

AVIORIKOS: varoittaa vääryydestä ja petoksesta. (toisen kirjan mukaan jos näkee puolisonsa pettävän, tarkoittaa se sitä, että pelkäät tulla petetyksi tai haluat itse olla uskoton tai toivot, että puolisosi olisi uskoton)

Tästä aiheestahan näin pari unta, ja AIVAN TOTTA! mä pelkään, että mies jättää mut ja tekee lapsen toisen naisen kanssa! Ihan päivittäinen pelkokuva! Ite en todellakaan toivo olevani uskoton!! ENKÄ TOIVO että isäntäkään on! Mutta pelkään, että niin käy ja kohta kuulen uutisen, että "se on ohi nyt, mä saan lapsen toisen naisen kanssa!" Muuten en pelkää! Mielestäni 1993 solmittu suhde on jo aika vakaalla pohjalla =P

HÄRKÄ: on miehisen seksuaalisuuden symboli. Jos härkä käy päälle, kärsit kenties vajavaisesta sukupuolielämästä. Härkä liittyy myös hillittömyyteen sekä työteliäisyyteen. Härkä ponnistelee lujasti, ja siinä mielessä se on myönteinen merkki. Vain ponnistelemalla saavutat päämääräsi.

Lapsena näin unen härästä, jonka muistan vieläki! Olin sillon ehkä jotain 12 vuotias. Silloin haaveilin kesätyöstä, joten työteliäisyys on siitä sopiva määritelmä. Ja joo-o sukupuolielämä ONNEKS oli vajavaista!!!! *hih* Olen AINA miettiny, että miksi muistan sen unen vieläki, ja toivoin, että unikirja ois selittäny asiaa tarkemmin, mutta mun mielestä toi ei nyt oikeen avannu mitään. (oon nyt siis sen reilu 28-vuotias, että aika kauan oon unen muistanu)

UKKONEN: ukkonen viittaa yleensä vihan tai raivon purkaukseen. Näytät kiukkuasi jollekulle ihmiselle tai itsellesi. Ukkonen saattaa kuvastaa myös voimakasta varoitusta. Kysymyksessä on viesti, joka kannattaa ottaa huomioon. Ukkonen ennustaa kateellisten ihmisten ilkeämielistä juoruilua.Ukkonen enteilee myös odottamattomia uutisia.

Ukkosunenkin näin tuolloin joskus reilu kymmenen vuotiaana ja senkin muistan vieläkin. Ehkä mä olin oikeasti silloin kiukkuinen jollekin ystävälleni tai itelleni, sillä mitään varoituksen aihetta en elämästäni siltä ajalta muista. Kateellisia juoruajiahan on kylä täynnä, ja ehkä siinä iässä aloin ymmärtämään juoruilusta ja kateesta jotakin. Olen muuten kokenut pari sellaista "vastoinkäymistä" lapsuudessani, että eilen hyvää ystävää näytellyt ystävä menikin tänään kantelemaan vanhemmilleni, että satu teki sitä ja tätä ja tota - ja ilman selittelymahdollisuttaa jouduin kotiarestiin. Ja jos oisin saanu selittää asioita, ni ois käyny ilmi, että asiat ei menny iha niin yksinkertaisesti, ku mitä kaveri väitti. Jouduin siis kokemaan epäoikeudenmukaisuutta, ja ehkä ukkostelu tarkoitti sellaisten kokemusten kokemista. varsinki ku se oli kertakaikkiaan niin väärin, että sain rangaistuksia, vaikka oikeasti en ees ollu tehny mitään sellaista, mitä väitettiin - tai siis sillä käsikirjoituksella =P

Kyl mun täytyy ostaa oma unikirja, että voin joka aamu tarvittaessa tulkita niitä!