Onneksi isäntä ei mennytkään työpuuhiinsa, vaan tuli mun kans tekee sitä aitaa. on se selvä insinööri =) se kehitti sellasen istutuskepin =) ei ihan sellasta, ku puutarhaohjelmissa on, että taimi kepin sisään, keppi maahan ja taimen vapautus, mutta sellasen, että sen tartti ittesä vaa hypätä kepin astinjalan päälle ja keppi uppos just niin syvään ja leveältä alalta, että meitsin tartti vaan tipauttaa taimi reikään. sit se viel kaivo jostain varastostansa sellasen ison pienen lapion, jolla mun oli hyvä mulliittaa taimikuopat =) lapiollinen oli just oikea määrä multaa =)

reilu kaks tuntii siinä meni, mutta oli se sen arvoista! nyt ei muuta ku ootellaan, että se kasvais = ) eka tietty jänskätään, että mitkä taimet kuoli... ku mun tuurilla kaikki...

ku alettiin aitaa tekeen, aurinko paisto ja hiki valu. sit aurinko meni pilveen, mut hiki valu, sit alko sataan... eka vain piskotteli, sit tihuutti ja sit sato kunnolla - ja me vaan jatkettiin, ku oli enää 10 m jäljellä =P

aita valmistui sillä samalla minuutilla, ku sade LAKKAS! ja mä olin AIVAN JÄÄSSÄ! MÄRKÄ JA JÄÄSSÄ!! ja jumissa! kyykkyasennossa hartiat jännittyneinä... aattelin, et mä en tänä aamuna pääse sängystä ylös, mutta ei ONNEKS aiheuttanu ongelmia eikä jälkijumeja! tai no voi tää päivän mittaa jumittaa, ku kokopäivä vaa koneen ääres kökittävä.

postissa oli myäs yllätyspaketti! mä tilasin viime syksynä Viherpihasta perenna ja sipulipenkin tykötarpeet, ni eilen siitä syystä sitte laatikossa odotti 5+5 päiväliljan alkua... mun piti aika ex tempore laajentaa yhtä kukkispenkkii, sillä kait ne oli pakko lyödä maahan vähä niinku äkkiä, ettei ne kuale!

mut nyt on siis ISO kukkapenkki ja PITKÄ aita valmiina odottamaan kasvun näkemistä =)

kasvien kasvua odotellessa!