Mä sit aattelin, että ku nythän on kevät ja eläimillä kiima-aika, ni mä aattelin sit KUNNOLLA ehkäistä meidän koiria raskautumasta *hih*

Ne on leikattu pari vuotta sitten, ne on päivät sisällä lukkojen takana - mutta se ei mulle riittäny! Mä päätin sit syöttää niille (tai jolleki niistä) mun e-pillerini!

Meitsi on kärsiny nuhasta, ja nyt ollaan nuhan siinä vaiheessa, että limaa on enemmän ku laki sallis koko suomen väestölle yhteensä ja mä joudun kokoajan rykiin, niisteleen ja kaikella tapaa räkiin... keuhkotorvi ja ruokatorvi ja nielu ja nenä ja poskiontelot ja kaikki on iha täynnä limaa, ja se aiheuttaa oksennusrefleksin. Eilinen ilta meni siinä valmiudessa, että olin kokoajan valmis juokseen pöntölle - mutta se iski sit vast yöllä.

Aamul päätin vetästä viilin, josko se pysyis sisällä (se ku ois helppo oksentaa pois, helpompi ku ruisleivät ja salaatit ja kurkut =P ) ja kyllä se tuntu pysyvän.

Heitin sit viel sen e-pillerin napaan ja läksin koirien kans lenkille. Pihaan päästyäni oksennus lensi kuin salama kirkkaalta taivaalta ja viilit loju maassa. Huomasin että pilleri lilluu löllössä, ja kyykistyin ottaan sitä - mutta samalla lensi uus satsi ja tuntu että toinenki pää alkaa falskaamaan - ei muutaku pikasesti ylös ovelle ja vessaan. Harmitti vietävästi, että se pilleri jäi siihe viililöllöön, sillä olin satavarma, että koirat syö herkut. Ja niinhän ne oli syönyki....

Mut oma tuska oli niin kaamee, että en kertakaikkiaan vaan pystyny jäähä onkiin sitä. Ja ku olen lukenut jostain, että yksi pilleri ei tee pahaa... ja toivon totisesti niin!!!!

Oisin voinu ottaa koiran töihin mukaan, jotta oisin voinu seurata vointia, mutta ku en tiä kuka kolmesta sen helmen nielas... Täytynee päivän aikana käydä tekees kotitarkastus.

Jos jollain nyt on tarkempaa tietoa siitä, mitä pilleri aiheuttaa rakkaalle koiralle, ni kertokaa heti!