isäntä heitti eilen ilmoille kyssän: "ku noi meidän solut ei suostu leikkii yhessä, ni onko nyt sitten suurempi riski saada kehitysvammainen lapsi, kun väkisin solut yhdistetään?"

EN MÄ TIEDÄ!?!

TIETÄÄKÖ JOKU??????

sen verran ehdin äsken googlettamaan, että munasolu toimii siten, että kun se on kypsä ja kulkee munajohdinta pitki kohtuun, ni sinä aikana se on miljoonien siittiöiden ympäröimänä ja munasolun pinta on täynnä sisään pyrkiviä siittiöitä. munasolu sit valitsee sieltä isosta joukosta sen yhden, jonka se antaa tulla sisäänsä "raottaa kuorensa ovea juuri oikean siittiön kohdalla".

No ku meillä ei nyt sitte sitä tapahdu, ni onko se AIVAN VÄÄRIN laboratorion avulla pistää se siittiö sinne sisuksiin? ku jos munasolun valinta on kriittinen eikä se halua päästää ketään sisälleen, ni... täähän on sit väärin!

Vaikkakin... toisaalta... ei tuollaisia labra toimenpiteitä tehtäis, jos se olis väärin. eikä kukaan ole puhunu meille suurentuneista riskeistä...

Mut silti mä ajattelen edelleen positiivisesti, että raskauteni on totta ja molemmat ihanat piskuiset siellä kohdussani kasvaa!!!! Aino ja Ahti!!!

HALUAN LISÄÄ TIETOA!!!! bestis jo lupautui googlettamaan, mä ku en just nyt ehdi - ja tiedonjano on niin kova, että haluaisin kovasti vastauksia... polille en kyl uskalla soittaa... ne nauraa mulle.......

 

NYT ALKO TOSISSAAN PELOTTAA!!! ei kehitysvammainen lapsi vaan se, että me ei koskaan saada biologista lasta!!! ku jos labrajuttu on väärin tehdä, ni kait luonto sen osoittaa jotenkin: keskenmenoilla, vammaisuudella... tai sit totaalisella lapsettomuudella....

 

mä ainaki haluun vastauksia!! HETI!!! että jos tilanne menee noin, ni sit ainaki voitas mennä HETI adoptiojonoon..........

AUTTAKAAAA MUA!!!! (siistii! peloistakin huolimatta mulla on kuitenkin positiivinen mieli ja euforinen olo!!! niin paljon mä vielä uskon ja toivon, että Ahti ja Aino osottais nää mun tän hetken pelot oikeiksi)

 

ja please! jos sinun tekee mieli kommentoida "rodun jalostamis mielipiteillä" tai syyttävästi haukkua meitä synnin tekijöiksi, ni please, jätä kommentoimatta ja pidä tietosi itselläsi. nyt haluaisin vain saaha tietoa siitä, että miten asiat TIETEEN kannalta menee!! ei siis mitään moralisointia eikä filosofiointia, vaan FAKTAA pöytään (tai tukea muuten)