Kirjoita alla olevat lauseet niin kuin sanot ne! 

 

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Siskon punane mekko mahtuu myös mulle (oiski sisko!! ja vaikka ois ni mahtuiski!!)

 

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?

Tarttekko apuu kirjotustehtäväs, jonka mantsanope anto? (voi muistan kuinka mantsan ja bilsan läksyjä oli kiva tehä)


3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
No okei, tehää nii ku sä tahot! (tätä oon tottunu toistamaan)

 

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mummu lupas hakee meiät abaut varttii vaille kuus. (minnehä se vie meiät????? ois kiva tietää!!)

 

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Menin linkalla Hesaan ku myöhästyin junasta  (Kerran oon myöhästyny ja se oli aika karseeta! onneks tunnin päästä meni toinen -illan vipa tietty. muuten en ole myöhässä KOSKAAN!!)

 

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?

ookko nähny samin kännyä missään? (NO OOTKO????)

 

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
ostikko sä sen hameen jonka nähtiin viime viikol henkas ja maukas? (mä muuten näin ihanan hameen kesän alus henkas ja maukas, mut se ei mahtunu isolle tytölle!!! miks meiän isojen tyttöjen vaatteet on aina RUMIA??)

 

olipa kiva meemi!!!

 

haastan

HÄRÄN

BÖÖNAN
MOLLUKAN
MAMMUN
TUULEN TYTÖN

KASSI-ALMAN