tänään nousin MYÖHÄÄN, söin ja lähdin marjapensaalle =) keräsin äidiltä ja isältä sangollisen punaviinimarjoja ja bestikseltä vajaan sangollisen mustaviinimarjoja, sekä bestikseltä kolme litraa karviaisia.

mehuja tässä keittelen ja karviaissosetta hyydyttelen =P

eikös aikuiset ruukaa tehä tällaista =P

tosin bestiksen veli sanoi: "sä et YHTÄÄN sovi marjapuskiin!" ku mä en kuulemma ole yhtään luontoihminen...

PASKAT!!! mähän rakastan tehdä kesän sadosta säilöön mehuja, hilloja, marmeladeja, soseita yms!!!!

ja tää on JO *hih* kolmas vuosi, kun tätä harrastan - ja joka vuosi on edellisen vuoden säilönnät syöty ja juotu!!!

se vaan ei tunne mua!!! se luulee, että mä oon joku kaupunkilaistunu-uusavuton, joka ostan aina kaiken valmiina!!! mut tiedoks vaan, mä teen suhteellisen paljon itse, mä myös leivon!! pullaa, leipää ja sämpylää!!! että emmä ny IHA KAIKKEE osta =P