mä nimittäin kaivelin mun vanhoja leluja, ja löysin nukenvaatekasan... tai no oikeemmin vauvanvaatekätkön =) oon ottanu talteen mun ja mun veljien vaatteita ja ne on IHANIA!!! oikeen RETROJEN RETROJA!!!! ja IHANIA pieniä mekkoja!!!! mä pistin ne samantien pesukoneeseen ja aion tallettaa ne samaan kätköön, mihin oon laittanu kaikki itse ostamani vauvanvaatteet =)

aijuu ja

tänään kunnan sosiaalitäti soitti ja kerto ottaneensa selvää siitä miten adoptioprosessi saahaan meidän kunnassa käyntiin. jos kotiselvityspalvelu olis ostettu pelastakaa lapset ry:ltä ni ois jouduttu matkustamaan jyväskylään (250km) neljä kertaa sosiaalitädin haastatteluun ja kerran he olisivat tulleet meille. kuntamme olikin siis päättänyt, että naapurikaupungin perheneuvolasta täti ja meidän sostäti tekevät meidän kotiselvityksen yhdessä =) näin ollen meidän kotiselvitys ois alettu jo kahden viikon päästä MUTTA mä sanoin, että nyt kun tämä eteni näin nopeaa, ni me lyödään vähän kapulaa rattaisiin, sillä jos se kotiselvitys ois tullu pelan kautta, ni siihen jonotukseen ois voinu mennä 6-12kk ja tekemiseen toiset 6-12kk ja sinä odotusaikan oisimme ehtineet käydä vielä yhden koeputken läpi... mutta kun tämä eteneekin nyt näin nopeasti, ni sit me käytäs tää ICSI eka ja sen jälkeen sit aloitetaan kotiselvitys.

sillä interpediakin sanoi, että mielellään ei hoidoissa yhtäaikaa. ni ei sit tuu kellekään sellainen olo, että viedään jommassa kummassa jonossa jonku toisen paikka.

tai sit me otetaan asia suuremman pohdinnan alle ja keskeytetään hoitojonotus... mut tän päivän pikaisella keskustelulla päätettiin isänän kans, että toimitaan juuri näin, kun olen nyt kirjoittanut tapahtuneen. eli ensvuoden alussa ICSI ja jos se ei tehoa ni sit kotiselvitys käyntiin.

tuntuu vaan niin hemmetin turhauttavalta, että ei voida käynnistää kumpaakaan, ku hoitojonot on niin pitkiä....ja ku tiedetään, että adoptio on varsin pitkä prosessi... ja ku tiedetään, että meillä ei kovin suuria mahollisuuksia oo raskautua...

mutta me ollaan sen verran rehtiä ja lojaaleja kansalaisia, että ei kehdata lähtee molempiin prosesseihin yhtäaikaa!!! ois kauheeta, ku kotiselvitys valmistuis samaan aikaan, kun ICSI:n tulos selviäis, ja oltais onnistuttu raskautumaan... ni sit kotiselvitys ois tehty ihan turhaan, sillä se on voimassa vain kaksi vuotta...

itse olisin nyt aivan valmis pelkkään adoptioon ja hoitojen keskeyttämiseen, mutta isännän mielipide täytyy vielä selvittää kunnolla.

ku saishan niitä hoitoja jatkettua sitte joskus tulevaisuudessa...

mut oisko se väärin adoptiolasta kohtaan, jos onnistuis hoidoissa sitten myöhemmin? itse tiedän, että kaikki lapset olisivat meille aivan yhtä rakkaita!!! mutta kuinka se adoptiolapsi oman roolinsa kokis..... nää on näitä ikuisuuskysymyksiä... ja niitä tullaan miettimään vielä moneen moneen otteeseen!!!

mutta mä olisin siis valmis adoptioprosessin käynnistämiseen vaikka HETI!!