Eilen jouduin TAAS toteamaan, että mun pitää syyä enemmän pisteitä, ku mitä vatsalaukku huutaa... jouduin TAAS lisäämään juustoja ja kinkkuja... TIEDÄN myös hedelmillä sais pisteitä ja ne ois hyviä, mutta mä oon aatellu ottaa tän niin, että en väkipakolla ala hedelmiä ja kasviksia vetämään, ettei käy niin ku kerran, että sit en syöny milijuunaan vuoteen mitään tuoretta... ja ku kerran yhdellä juustosiivulla saa 1,5pistettä ni awvot se on helppoa =P

kunhan pääsen kunnon rytmiin, ni kyl tää tästä

makeaa tekee mieli!!!! ja HYVÄÄ ruokaa haluis aina lisää, mut NYT mä opettelen syömään rajallisesti

eilen erehyin vähä katton 4D-ohjelmaa...siinä kerrottiin että monesti ihminen syö siksi, että saa siitä mielihyvää *kolahti*. se perustuu siihe, että aivoissa erittyy dopamiinia, eli mielihyvähormonia. läskillä ihmisellä sitä hormonia erittyy vähemmän, ja siksi tarttee syyä hyvän makuista ruokaa isompia määriä ennen kuin hormonia erittyy nii paljon, että mielihyvän tunne täyttyy...

toihan on järkeenkäypää!!! siks syön myös suruun murheeseen jne ku ruoalla saan sitä dopamiinia...

mut se, miten sen hormonin erittymiseen vois vaikuttaa nii, että se ei ois vain ruoka, joka sitä mielihyvää luo... onnistuisko sellanen, että ois joku jumalaton intohimo (esim harrastus), jolla ennen ruokaa herättäis sen hormonin ja sitä erittyis sit jo sen esim harrastuksen voimalla... sit tarttis enää normaalin ruoka-annoksen, jotta mielihyvän tunne täyttyis.......

en tiä... pitää testata!

muuten tää menee vieläKIN hyvin =P (hih kolmas päivä) Ruokalistaa on noudatettu ja uutta jo luon =)

nii ja ku valitan siitä että pisteitä on liikaa, ni ruokalistan mä laadin joka päivälle niin, että välipaloja ja iltapaloja en merkkaa etukäteen, vaan pelaan niitten kohdilla sitten niillä pisteillä. ja joka ilta on käyny niin, et PITÄÄ vielä vetää joku kevytjugurtti tms. ja mulla on sentään "vaan" 22 pistettä käytettävä... vanhojen pisteohjeiden mukaan 24, mut jos mun pitäs niin paljo syyä, ni huh huh... mennään tolla 22 pisteellä eteenpäin ja jos ei tehoo ni nostetaan sit 24:n. ku näil paikkareillahan laihtuu nimenomaan siten, että syö OIKEAN määrän itseensä suhteutettuna... jos syö liia vähä, kroppa ei toimi tehokkaasti ja jos syö liikaa ni energiaa jää varastoihin (läskivarastoihin)

mut ihaninta on se, että mun ei oo PAKKO liikkua!!!!! makaan sängyllä ja räin kattoon *hih*