ko mun kukat vaa kukkii ja kukkii... siis ei siinä mitn, että niissä on kukkia, mutta ku ne tekee uutta nuppua kokoajan. ruusut ja gladiolukset.

gladien kans mul on sellanen ropleema, että ku mä haluisin purkaa sen koko penkin ja perustaa siihen sellasen penkin, missä ois kaikki  mun liljat. gladit istuttaisin sit keväällä uuteen penkkiin. ku niittehä pitää muutenki talvehtia iha vaa vaiks kellarissa.

mut voinko mä ny mennä kesken kukinnon sitä penkkiä rassaamaan... päiväliljat voin siitä jo nostaa pois, ku ne on delannu tältä vuotta... mut ku tarttis ottaa ne gladitki!! ku ne on eessä!! en saa istutettua 50 liljaa siihe penkkiin jos ne gladit on siinä...

mitä mä teen???

nii ja liljojen kans on sellanen ropleema, notta mä en saanu niitä maahan het ku ois pitäny... joten nyt ne on säilössä jääkaapissa, ku oheis oli et jos et saa maahan het ni säilytä 4-8 asteessa... mut eikai ne siäläkään iäisyyksiä säily... mää oon tainnu tappaa ne jo =(

mä oon iha käsi ton puutarhan kans... mitään en osaa!! paitti tappaa kaikki =P

etupihan penkeistäki toinen on rehevä ku mikä ja toinen on iha kuallu... ja se kualema ei johdu syksystä vaan jostain iha muusta... hyvä satu!

 

mut siis osaisko joku auttaa?