Mulla kipeyty viime viikon perjantaina vähä ennen kahtatoista oikea alaleukaluu... isänpäivän aamuna se oli jo nii kipee, että en saanu suuta auki senkää vertaa, että oisin sinne saanu tungettua kakkua =P niimpä SORRUIN kipulääkkeeseen!!! (en käytä niitä juuri koskaan)

Ja viikon oon sinnitelly siten, että ku kipu alakaa, ni nappi napaan.

Eilen kipu oli jo aikasta lailla sietämätöntä. Ajettiin keskiselle, ku oli pakko pysäyttää Lehtimäen apteekkiin soppaileen. Ihana setä siellä palveli!! hän kertoi että puolen tunnin päästä pitäs alkaa helpottaa ja tässä on vettä, jotta voit ottaa heti =) ja antoi oikein kupin käteen =) (muualla on "pitäny" ite kaataa vetesä kuppiin) =P jäi TOSI kiva olo sen apteekkireissun jälkeen =) noin pienellä voi saaha ihmisen onnelliseks =)

Ja puolen tunnin päästä kipukin heltis siedettävälle tasolle =)

Määpä sit päätin, et NYT on aika ottaa yhteys hampilääkäriin, että se kuvais ton leukaluun. et onko siellä viisaudenhammas alkanu tehä tuhojaan... vai mistä on kyse... ku se kipu lähtee aina tosta oikeasta alaleukaperästä, sit se laajenee yläleukaan ja sit tonne korvanjuurelle saakka ja sit en enää tiä, et onko korva vai leuka kipee... ite oon diagnostisoinut kivun leukaan, sillä sieltä se aina lähtee ensimmäisenä. Enkä muuten pysty purra hampaita yhteen, enkä aukasemaan suuta kunnolla, enkä todellaKAAN pysty tekemään purentaliikettä siten, että leuka tekee sivuttaisliikkeen... että kyl mä veikkaan leukaa... hammasta... juuristoa! nimittäin ku kielellä tökin tota viisaudenhammasta, ni se ei ole yhtää kipee. se kipu on syvemmällä.

särkylääkkeen jälkeen oon taas sitä mieltä, että paskat tässä mitää lääkäriä tarvita =P mut sit ku vaikutus lakkaa, ni AUTS AUTS AUTS!! esim viimeyönä... voi herranen aika!! ei pystyny makaa oikealla kylellä, ku tyyny paino leukaan... ei pystyny makaa vasemmal kylel, ku sit leuka tavallaan roikku tuetta... ei pystyny maata selällään sillä leuka tavallaan valu tuetta takaraivoon päin... niimpä makasin sellases puolikylkiasennossa oikeelle päin ja käärin peiton ISOKS PEHMEEKS tueks koko päälle. sängystä en muuten päässy ylös, ku pieniki ponnistus repi leukaa iha sikana! aivastaa en pysty ku se repii koko leuan =P nielaisukin pitää tehdä keskittyneesti!! mut sitkeenä nielin särkylääkkeen mehun kera ja painuin takas pehkuun =P ja puol tuntii siin taas meni että helpotti. VOI SITÄ AUTUUDEN TUNNETTA ku kipu hellitti sille tasolle, että ei enää haitannu vaikka vähä vihlas, mut ku sai kääntää kunnon kylkiasentoon =) ja ku tunsi, kuinka uppoaa höyhensaarille =) IHANAA!!! ja aamulla uutta nappia HETI kehiin =P

mulla on suhteellisen korkea kipukynnys, ni ny mietin sitä, että onko tää normaalia kipeämpi, ku se on jo sietämätöntä? vai onko tää taviksen kipee, mut kynnys vain on jo ylittyny... en tiä... että jos tää kipu ois vaikka äidilläni (jolla on matala kipukynnys) ni oisko se jo aikaa sitte tuskaillu lääkäriin??

mähän en muuten muutenkaan mene kovin helpolla lääkäriin =P ne nauraa mut vaa sieltä pihalle =P

Oma lääkäri on TIETYSTI tän päivän lomalla!! ja mä oon ite maanantaina koulutuksessa... joten tarttee koittaa soittaa jonneki muualle, josko ois tälle päivää mahollista päästä... toki mä sinnittelen mielelläni vaiks ensviikkoon, että pääsen omalle lääkärille. eli jos ei mitenkää onnistu tänää päästä jolleki vieraalle päivystysluonteisena, ni sit sinnittelen ensviikkoon buranan avulla =P kyllä mä kestän =)

ps sain ajan tälle päivää!! klo 13.20 neljänkymmenen kilomterin päähän yksityiselle =) mut olen valmis maksamaan!!!!! ja ajamaan!!! (ja voin samalla käydä litlissä kattoos leivonta-alustaa marsipaanille =P )