Tossa yhtenä päivänä tapahtu jotain aivan käsittämätöntä!!! Mun puhelin pirraili ja kattelin että se on varmaankin lehtikauppias - joten en vastannut. Mutta ku se sitkeesti vaa soitteli, ni vastasin ja esitin hyvin kiireistä.

Setä siellä esitteli olevasa vauva-lehdestä - ni mä sanoin het kohteliaasti, että kiitos ei en tilaa.

setä: "MIITÄÄÄ?? joko vauva-ajat on sitte ohi?"

m: "eiku päinvastoin, ei tuu vaiks lääkäriki yrittää auttaa"

setä sitte vähä hämmentyi mutta alkoi ylistämään, että kuinka "olet viisas järkevä ja hieno ihminen, ku noin asiallisesti asian esitit. tänäänki olen saanut monta luuria korvaan ja aggressiivisten naisten kiljuntaa että MITÄ SÄ MULLE TOTA LEHTEE KAUPPAAT KU MÄ EN KOSKAAN TUU SAAMAAN LAPSIA!!"

mä sit sanoin et "eihän se teidän vika oo että mä oon lehden aikoinaan tilannu ja siten jättäny merkinnän asiakasrekisteriinne. ettehän te voi tietää että meillä on ongelmia"

setä:"ihan vain lohdutukseksi haluan sanoa, että ette ole ainoita... MEKÄÄN EI SAAHA!! me ollaan nelikymppisiä ja kokeiltu kaikki mahollinen, mutta ei vaa onnistu... vaimo on terveydenhuollon ammattilainen -enkä mitenkään vinkki vinkkinä tätä kerro vaan ihan jutun juttuna - ja hän söi voimakkaimman antibioottikuurin, että saisi kaikki tulehdukset elimistöstä pois, että tärppäisi - mutta ei tärpänny..."

setä:"ADOPTIO!!! sitä ne KAIKKI tyrkyttää!! mutta kukaan ei tajua että ei se ole tosta noin vain mahdollista! meillä se ei ainkaan tule onnistumaan! ihmiset luulee että se on ratkaisu kaikkeen ja kaikille... ootteko te muuten julkisella vai yksityisellä hoidoissa? mitä teille on tehty? mitä vielä tehään?... yksityisellä pelkät konsultaatiotkin maksavat jo tuhansia... on se väärin että lapsesta pitää maksaa... ja toi adoptio!! se se vasta kallista on!! eräskin tamperelainen asianajaja oli pistäny 30tonnia per ihmiskilo että sai kiinasta lapsen... kaikki haluaa kiinasta!!! mut sieltä ei enää noin vaan saakaan..."

meitsi vastaili väliin sen kysymyksiin ja joojotteli ja naureskeli ja kommentoi ja olin niinku se aktiivisempi kuuntelija.

setä: "no huh huh!! olipa puhelu!!! eipä oo koskaan tällasta puhelua tehny!!"

mä sit sanoin että "juu en oo mäkään vastaavaan lehtimyyntitilaisuuteen osallistunu" mutta setä oli jo lyöny luurin korvaan...

 

mä olin ihan että tää on pilapuhelu... että koska radionova paljastaa itsesä... ja että koska saan ilmoituksen että "asiallisesta käytöksestä johtuen olet voittanut maailmanympärysmatkan" - mutta ei... kyl se tais olla ihan tositilanne! en ainakaan ole mitään vinkkiä pilasta saanut... ja ku setä niin oudosti päätti puhelun.. tais ruveta hävettämään, että ku oli vähä enemmän avoin ku oli koskaan kuvitellut olevansa...

onks teillä muilla mitään jänniä tai muita sellasia lehtikauppatilanteita?? mitä te yleensä sanotte lehtikauppiaalle?

meitsi sanoo aina:"olen tehnyt ekologisen päätöksen, että en tilaa lehtiä. enkä halua siirtää ekologista taakkaa ystäville tai sukulaisillekaan. joten kiitos ei."